Metody szkoleniowe - kwestionariusze i testy służące autodiagnozie
Wierzymy, że im więcej konkretu tym lepiej. Dlatego stosujemy kwestionariusze, testy i ankiety. Wykorzystujemy je po to by mieć kontrolę nad przebiegiem zmian i aby dać taką kontrolę uczestnikowi. Kontrolujemy postępy wówczas gdy wiemy co trzeba zmienić na lepsze i czy zmiana zachodzi. Dzięki tym narzędziom czynimy proces zmian możliwym do zmierzenia i obserwacji. W efekcie możemy zmianą "zarządzać" - kierować. Wykorzystujemy te narzędzia także dlatego, że służą uczestnikom szkoleń do autodiagnozy własnych kompetencji.
Zyski ze stosowania testów, kwestionariuszy...
- Wiedza o tym co robimy dobrze jest dla nas pożyteczna ponieważ wzmacnia nasze poczucie wartości, siły i kompetencji. Dostarcza nam wiarę w możliwość zmiany i zaangażowanie pozwalające zmianę przeprowadzić.
- Wiedza o tym co robimy "tak sobie" jest nam potrzebna abyśmy wiedzieli, co trzeba zmienić aby dotrzeć do upragnionego celu. To m. in. dzieki tej wiedzy możemy zaplanować zadania do wykonania.
- Wiedza o tym, że udaje się nam coś zmieniać motywuje nas do dalszych zmagań.
- Pomagają one wprowadzić ład i porządek w miejsce niejasności.