Szkolenia na skróty


Wybór szkolenia to czasami niełatwa sprawa. Aby upewnić się w decyzji nie wystarczy przeczytać ofertę. Ważne są szczegóły. Mógłbyś chcieć porozmawiać. Zadać pytania, sprawdzić czy będzie Ci przydatne, przedstawić swoją sytuację, wysłuchać odpowiedzi. Poznać osobę, która ma nam być pomocna. Może zmienić formę ze szkolenia grupowego na indywidualne. Pytania, pomysły, pytania...

Znajdź odpowiedzi i 

[Zadzwoń teraz]

Jeśli nie możesz się dodzwonić oznacza to, że prawdopodobnie pracuję. Na pewno oddzwonię.

[Wyślij wiadomość]

  • Od 29 lat pomagamy naszym klientom realizować ich cele

    Osiągamy to poprzez odpowiednio dobrane: szkolenia, coaching, doradztwo w zakresie "miękkiego" HR i edukację psychologiczną. Te działania to domena naszej ponad 29 letniej działalności. Naszą ofertę kierujemy głównie do sektora biznesowego.
Razem działać, osiągać i być!

Komunikacja interpersonalna, komunikacja w zespole...

Opis szkolenia.


Po co nam wiedza o umiejętnościach interpersonalnych? Po co nam dobre, wspierające relacje i zaufanie w pracy? To proste: po to abyśmy przestali się bać, abyśmy przestali się złościć i... abyśmy wreszcie mogli zająć się pracą.


RAZEM DZIAŁAĆ - RAZEM OSIĄGAĆ - RAZEM BYĆ - ZASADY!

 

Zwolnienia.

DWA OCEANY.
Żyjemy zanurzeni w dwóch oceanach: powietrza i relacji z innymi ludźmi.
Jeśli zabraknie nam życiodajnego tlenu umieramy w męczarniach.
Jeśli zabraknie nam wspierających kontaktów z innymi zmienia się tylko jedno... umieramy dłużej.

Osobom odpowiedzialnym za zarządzanie ludźmi w najbardziej dochodowych amerykańskich firmach zadano pytanie o to, co było przyczyną zwolnień. Okazało się, że tylko ok. 15 osób na 100 zwolnionych zwolniono z powodu niewystarczających kwalifikacji technicznych, merytorycznych. 85 ze 100 zwolniono z powodu złych relacji z innymi. Pomimo ich wysokich kwalifikacji.

Podczas dochodzenia przyczyn katastrofy promu kosmicznego Challenger dowiedziono, że wynikła ona z tzw. błędu grupowego myślenia, który doprowadził do zlekceważenia informacji o stanie uszczelek będących bezpośrednią przyczyną awarii promu. Podobne przykłady można by mnożyć.

W 1998r przeprowadzono badania, w których wzięło udział ponad 3.500 respondentów dotyczące powodów złej jakości pracy i niskich osiągnięć w pracy. Okazało się, że za najważniejszy powód uznano złe stosunki w pracy. W tym brak zaufania do innych - w szczególności (ponad 70% osób) do menadżerów wyższego i średniego szczebla.

 

Mobbing.

ILE KOSZTUJE BRAK KOMPETENCJI?
- Lęk, problemy zdrowotne, spadek zaangażowania, brak wspólnego grupowego działania.
- Koncentrujemy się nie na celach zawodowych lecz na tym "jak dziś przetrwać".
- Pojawia się nieznośny klimat złożony z niepewności i wrogości.

Oznacza to, że pracodawca płaci pensje pracownikom, którzy nie są zdolni skoncentrować się na pracy będąc w pracy.

Brak umiejętności takiego zdefiniowania konfliktu między ludźmi, który daje szanse na korzystne jego rozwiązanie prowokuje zachowania mające charakter agresywny. Koszty organizacyjne braku tej umiejętności są ogromne: lęk, problemy zdrowotne, spadek zaangażowania, brak wspólnego grupowego działania. Koncentrujemy się nie na celach zawodowych lecz na tym "jak dziś przetrwać". Pojawia się nieznośny klimat złożony z niepewności i wrogości. Oznacza to, że pracodawca płaci pensje pracownikom, którzy nie są zdolni skoncentrować się na pracy będąc w pracy.

Po co ludziom wiedza o umiejętnościach interpersonalnych? Po co nam dobre, wspierające relacje i zaufanie w pracy? Ano po to abyśmy przestali się bać, abyśmy przestać się złościć i...abyśmy wreszcie mogli zająć się pracą.

 

Kiedy się boją.

KIEDY SIĘ BOJĄ.
Kiedy ludzie się boją starają się przetrwać a nie pracować. Lęk wyklucza entuzjazm. Lęk wyklucza jakość. Lęk oznacza uległość. Lęk wyklucza czucie się wartościowym. Lęk obniża samoocenę. A wiadomo niska samoocena oznacza kłopoty.

Kiedy ludzie się boją starają się przetrwać a nie pracować. (W końcu każdy ma jakiś kredyt do spłacenia.) Lęk wyklucza entuzjazm. Lęk wyklucza jakość. Lęk oznacza uległość. Lęk wyklucza czucie się wartościowym. Lęk obniża samoocenę. A wiadomo niska samoocena oznacza kłopoty. Niewiara w siebie oznacza, że kolejna szansa na sprzedaż, ulepszenie procesów lub produktu zostaje zaprzepaszczona. Lęk prowadzi do izolacji i samotności.

 

Kiedy się złoszczą i boją jednocześnie.

KIEDY SIĘ ZŁOSZCZĄ I BOJĄ JEDNOCZEŚNIE.
Pragną odwetu. Przez plotkę przez pracę bez zaangażowania, przez strajk, przez kradzież, przez dezinformację, przez kłamstwo, przez cichą pracę dla konkurencji, przez długotrwałe L-4...

Szukają winnego. Pragną odwetu. Przez plotkę przez pracę bez zaangażowania, przez strajk, przez kradzież, przez dezinformację, przez kłamstwo, przez cichą pracę dla konkurencji, przez długotrwałe L-4. Złość oznacza tworzenie klik i podziałów. Złość oznacza walkę. Złość oznacza cierpienie. Złość i lęk przynoszą również poczucie winy. Złość i lęk powoduje straty. Wiele badań potwierdza, że lęk i złość niszczą zdolność do realnej oceny sytuacji - przyczyniając się w ten sposób do zrywania negocjacji, zaprzepaszczania możliwości sprzedaży, przepuszczania braków, wypadków drogowych i katastrof.

 

Stres.

GENERAL ADAPTATION SYNDROM.
GAS - General Adaptation Syndrom wpływa na całą twoją fizjologię, myślenie i odczuwanie. W efekcie nie uczysz się efektywnie, jesteś zmęczony i w depresji, nic ci się nie chce. Może się od czegoś uzależnisz. Ostatnia rzecz, o której pomyślałbyś z entuzjazmem to praca. I coś jeszcze. Złość, lęk, poczucie winy niszczą twoje zdrowie. Badania dowodzą, że te uczucia są składnikiem rysu psychologicznego osób ze skłonnością do zawałów serca i zapadających na choroby nowotworowe.

Złość, lęk i poczucie winy są głównymi składnikami negatywnego stresu. Kiedy długo pracujesz lub żyjesz wśród ludzi, których zachowania (włączając w nie twoje) powodują silne nieprzyjemne "napięcie" musisz się do tego przystosować. Ale to przystosowanie kosztuje. GAS - General Adaptation Syndrom wpływa na całą twoją fizjologię, myślenie i odczuwanie. W efekcie nie uczysz się efektywnie, jesteś zmęczony i w depresji, nic ci się nie chce. Może się od czegoś uzależnisz. Ostatnia rzecz, o której pomyślałbyś z entuzjazmem to praca. I coś jeszcze. Złość, lęk, poczucie winy niszczą twoje zdrowie. Badania dowodzą, że te uczucia są składnikiem rysu psychologicznego osób ze skłonnością do zawałów serca i zapadających na choroby nowotworowe.

 

Wniosek - tak niewiele potrzeba.

TO CO NAJTRUDNIEJSZE.
Najtrudniejsze z zadań? Zaakceptować innych takimi, jakimi są aby zechcieli stać się lepszymi niż są.

Rodzina to nie dom, mieszkanie jego wyposażenie. Rodzina to ludzie połączeni więzami lojalności, przyjaźni, oddania, zaufania, wspólnie wyznawanymi wartościami i pracą nad osiągnięciem ważnych dla niej celów.

Firma to przecież nie faksy, samochody, biura, a nawet nie świetny produkt. Firma to ludzie będący ze sobą we wzajemnych związkach po to by ulepszać produkty, usługi, działania. Po to by się uczyć jak być lepszymi w rolach, które dla siebie wybraliśmy. Po to by tworzyć rzeczy i usługi dzięki, którym możemy być potrzebni innymi.

Czy wiesz, co jest podstawą dobrych relacji z innymi? To zdolność do rozumienia uczuć innych i własnych oraz umiejętne z nich korzystanie. Najtrudniejsze z zadań? Zaakceptować innych takimi, jakimi są aby zechcieli stać się lepszymi niż są.

Podczas tego warsztatu zdobędziesz wiedzę, która umożliwi Ci zrozumienie tego jak buduje się i rozwija związki z innymi a ćwiczenia stworzą Ci okazję do rozwijania własnych umiejętności. Tak niewiele potrzeba a tego, co potrzeba nauczysz się podczas warsztatu. Prostego warsztatu o niełatwych sprawach.

Zapraszam Cię

 

Program szkolenia.


Wprowadzenie.

  • Samorealizacja.
  • Czym się kierujemy.
  • Umiejętności interpersonalne.

Baza rozwijania satysfakcjonujących relacji z innymi.

  • Wspólnota orientacji.
  • Wartości związane z umiejętnościami interpersonalnymi.
  • Sposoby rozwijania wzajemnej sympati.

Najważniejsze obszary umiejętności interpersonalnych.

1. Wzajemne poznanie i zaufanie.

  • Otwartość.
  • Podejmowanie inicjatywy w kontaktach z innymi.
  • Nawiązywanie kontaktów.
  • Cztery zasady dotyczące podejmowania ryzyka otwartości.
  • Trzy zasady dotyczące sposobów przyjmowania otwartości.
  • Dwa rodzaje otwartości.
  • Ryzyko odrzucenia.
  • Zasady stosowania otwartości.
  • Meta zasady dotyczącej konstruktywnej otwartości.
  • Zaufanie.

2. Rozwój i utrzymanie zaufania.

  • Zachowania dystrybucyjne i rywalizacyjne.
  • Samoświadomość.
  • Samoakceptacja.

3. Dokładne i jednoznaczne wzajemne zrozumienie.

  • Skuteczna komunikacja.
  • Wyrażanie własnych opinii i przekonań.
  • Zasadnicza przyczyna zniekształcania komunikacji.
  • Zasady nadawania komunikatów.
  • 6 elementów związanych z wiarygodnością nadawcy.
  • Typy komunikacji.
  • Cechy dobrego słuchacza.
  • Cechy złego słuchacza.
  • Jeśli jesteś nadawcą pamiętaj.
  • Jeśli jesteś odbiorcą pamiętaj.
  • Częsta przyczyna zaburzeń w komunikacji.
  • Unikanie błędów w komunikacji.
  • Komunikacja niewerbalna.
  • Wyrażanie uczuć (przyjemnych /nieprzyjemnych).

4. Wywieranie wpływu na siebie i pomaganie.

  • Wypowiedzi osobiste.
  • Wypowiedzi o kontakcie.
  • Informacja zwrotna.

5. Pomaganie i akceptacja.

  • Konstruktywne rozwiązywanie wspólnych problemów i konfliktów.
  • Oczyszczanie atmosfery i osiągnięcie porozumienia.
  • Wpływanie na zachowania innych.
  • Konfrontacja interpersonalna.

Metody szkoleniowe.

  • Kontrakt "Bez Oporu".
  • Wykłady.
  • Odgrywanie ról z nagraniem na wideo i omówieniem.
  • Kwestionariusze i testy służące autodiagnozie.
  • Ćwiczenia z "Wzrastającym Stopniem Trudności".
  • Indywidualne programy rozwoju osobistego i zawodowego.
  • Dyskusje grupowe.
  • Modelowanie.
  • Listy.
  • Ocena realizacji kontraktu.