KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

Dobra komunikacja interpersonalna pomaga rozumieć się w zespole, w grupie. Komunikacja oznacza ruch. Interpersonalna oznacza, że to ruch ludzi. Spraw by twoje kroki oznaczały zbliżanie się nie oddalanie od innych.

Razem działać, osiągać i być - komunikacja w zespole

Perfect Training

Każde małżeństwo przeżywa trudności, załamania i konflikty. Jak to się jednak dzieje, że jedne potrafią je przezwyciężać i dożyć szczęśliwie wspólnej starości, podczas gdy inne decydują się na rozstanie? O tym jest ta książka...

Osoby wybitnie komunikatywne mają zdecydowaną przewagę nad innymi: szybko stają się osobami wpływowymi i pną się po szczeblach kariery. Ten praktyczny poradnik dotyczący komunikacji i umiejętności interpersonalnych w biznesie...

Zadania, dotyczące komunikacji interpersonalnej i retoryki, zawarte w tej książce bazują na wynikach badań mózgu. Wykorzystywanie możliwości, tkwiących w nas samych, pozwala na osiąganie niemalże niemożliwych celów...

Czym jest rytuał? Czy dzięki rytuałom można odnieść większy sukces w życiu? Jak za pomocą rytuałów stworzyć więź? Żyjemy w świecie rytuałów. Rytuały towarzyszą nam w zasadzie od momentu narodzin aż do śmierci. Poznaj je aby...

Właśnie w tym momencie, na całym świecie ludzie zajęci są prowadzeniem interesów. W chwili, gdy czytasz ten tekst odbywa się tysiące spotkań handlowych, które bez dobrej komunikacji interpersonalnej nie mogłyby skończyć się sukcesem

Książka podpowiada, jak radzić sobie z różnymi problemami na co dzień. Pomaga zrozumieć samego siebie oraz nabyć umiejętności poznania innych ludzi i komunikowania się z nimi. Książka opisuje trening własnego umysłu, pamięci...

Złamcie kod mowy ciała! Patrzcie uważnie! Ręce mówią wiele, nogi też nie kłamią. Prawidłowo rozumiana mowa ciała jest częścią praktycznej znajomości człowieka, z której nie należy rezygnować ani w życiu prywatnym, ani zawodowym

Komunikacja wewnętrzna, komunikacja w zespole, komunikacja interpersonalna - program szkolenia.

 

Wprowadzenie.

  • Samorealizacja.
  • Czym się kierujemy.
  • Umiejętności interpersonalne.

Baza rozwijania satysfakcjonujących relacji z innymi.

  • Wspólnota orientacji.
  • Wartości związane z umiejętnościami interpersonalnymi.
  • Sposoby rozwijania wzajemnej sympati.

Najważniejsze obszary umiejętności interpersonalnych.

1. Wzajemne poznanie i zaufanie.

  • Otwartość.
  • Podejmowanie inicjatywy w kontaktach z innymi.
  • Nawiązywanie kontaktów.
  • Cztery zasady dotyczące podejmowania ryzyka otwartości.
  • Trzy zasady dotyczące sposobów przyjmowania otwartości.
  • Dwa rodzaje otwartości.
  • Ryzyko odrzucenia.
  • Zasady stosowania otwartości.
  • Meta zasady dotyczącej konstruktywnej otwartości.
  • Zaufanie.

2. Rozwój i utrzymanie zaufania.

  • Zachowania dystrybucyjne i rywalizacyjne.
  • Samoświadomość.
  • Samoakceptacja.

3. Dokładne i jednoznaczne wzajemne zrozumienie.

  • Skuteczna komunikacja.
  • Wyrażanie własnych opinii i przekonań.
  • Zasadnicza przyczyna zniekształcania komunikacji.
  • Zasady nadawania komunikatów.
  • 6 elementów związanych z wiarygodnością nadawcy.
  • Typy komunikacji.
  • Cechy dobrego słuchacza.
  • Cechy złego słuchacza.
  • Jeśli jesteś nadawcą pamiętaj.
  • Jeśli jesteś odbiorcą pamiętaj.
  • Częsta przyczyna zaburzeń w komunikacji.
  • Unikanie błędów w komunikacji.
  • Komunikacja niewerbalna.
  • Wyrażanie uczuć (przyjemnych /nieprzyjemnych).

4. Wywieranie wpływu na siebie i pomaganie.

  • Wypowiedzi osobiste.
  • Wypowiedzi o kontakcie.
  • Informacja zwrotna.

5. Pomaganie i akceptacja.

  • Konstruktywne rozwiązywanie wspólnych problemów i konfliktów.
  • Oczyszczanie atmosfery i osiągnięcie porozumienia.
  • Wpływanie na zachowania innych.
  • Konfrontacja interpersonalna.

Metody szkoleniowe.

  • Kontrakt "Bez Oporu".
  • Wykłady.
  • Odgrywanie ról z nagraniem na wideo i omówieniem.
  • Kwestionariusze i testy służące autodiagnozie.
  • Ćwiczenia z "Wzrastającym Stopniem Trudności".
  • Indywidualne programy rozwoju osobistego i zawodowego.
  • Dyskusje grupowe.
  • Modelowanie.
  • Listy.
  • Ocena realizacji kontraktu.

 

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA