Psychologia i techniki profesjonalnej sprzedaży - program szkolenia.
Trzy filary skutecznej sprzedaży: koncentracja, empatia i ambicja.
- Diagnoza umiejętności prowadzenia rozmowy handlowej poprzez uczestnictwo w "scenkach".
- Tworzenie listy zastrzeżeń i odpowiedzi na nie.
- Budowanie zaufania w rozmowie handlowej - diagnoza umiejętności przy pomocy kwestionariusza "Style zachowań", oraz ćwiczenie ujawniające postawy rywalizacyjne.
- Ujawnianie niszczącego zaufanie i wiarygodność stylu wypowiedzi - kwestionariusz i ćwiczenia.
Przedstawienie i omówienie procesu sprzedaży.
- Pozyskiwanie uwagi i wzbudzanie zainteresowania - 4 elementy "zdania otwierającego".
- Prowadzenie wywiadu: pięciostopniowa procedura odkrywania i wzmacniania motywacji do zakupu, jak rozpoznać i radzić sobie z kłamstwem, typy klientów (metaprogramy).
- Przeprowadzanie prezentacji: przedstawienie zasad zwiększających szanse na zakup.
- Odróżnianie obiekcji od oporu. Omijanie oporu i wyjaśnianie obiekcji.
- Techniki finalizacji i sposoby uzyskiwania zobowiązań ilościowych.
Metody szkoleniowe
- Wykłady.
- Dyskusje.
- Kwestionariusze.
- Ćwiczenia ze wzrastającym stopniem trudności i komplikacji.
- Indywidualne Programy Rozwoju Zawodowego.
- Check lists.
- Role Play z nagrywaniem na wideo i omawianiem.