Zarządzanie czasem, organizacja czasu, planowanie czasu, time management - program szkolenia.
Mapa umiejętności.
- Autoanaliza.
- Motywowanie siebie: unikanie urazu psychicznego, aktywacja społeczna.
- Czas jako kapitał i jego złodzieje.
- Wymówki.
- Reguły związane z zarządzaniem czasem.
- Perspektywa czasowa w planowaniu i zasady ustalania celów.
- Priorytety.
- Zyski i straty z wprowadzenia metod zarządzania czasem - krzywa Seiwerta.
- Zysk i strata w planowaniu zadań i zasada Pareto.
- Niedoszacowanie i przeszacowanie czasu - zasada Parkinsona.
- Aktywność dobowa i biorytmy.
- Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji.
- Zasady delegowania zadań.
- Zasady realizacji zadań w ciągu dnia.
- Zasady postępowania z telefonem, dokumentami, odwiedzającymi, materiałami do czytania, naradami, korespondencją.
- System planowania czasu.
- Narzedzia.
- Tipsy.
Metody szkoleniowe.
- Wykłady.
- Dyskusje.
- Kwestionariusze.
- Ćwiczenia ze wzrastającym stopniem trudności i komplikacji.
- Indywidualne Programy Rozwoju Zawodowego i Osobistego.
- Check lists.