ZASTRZEŻENIA I OBIEKCJE

Zastrzeżenia i obiekcje to nie odmowa. Zastrzeżenie czy obiekcje to okazje by pomóc klientowi uzupełnić wiedzę i podjąć decyzję. Czasem zastrzeżenia i obiekcje mogą być prośbą o pomoc w skonstruowaniu dobrej wymówki dla zakupu. Opcji jest wiele więc nie poddawaj się.

Techniki sprzedaży: pokonywanie obiekcji i zastrzeżeń.

Perfect Training

Techniki sprzedaży odpowiadają na pytanie, dlaczego jedni handlowcy odnoszą sukcesy, podczas gdy inni ledwo utrzymują się na rynku? Dlaczego gdy jednym udaje się poczuć smak zwycięstwa, inni muszą przełknąć gorzką pigułkę porażki?

Techniki sprzedaży osobistej związane są z bezpośrednimi kontaktami sprzedawcy z nabywcą. Zakres sprzedaży osobistej w marketingu jest bardzo szeroki, dotyczy bowiem wszystkich form bezpośrednich, interpersonalnych kontaktów na...

W książce wielki znawca sztuki sprzedaży przedstawia skuteczne metody uzyskiwania pozytywnej reakcji klienta. Każdą z podanych zasad ilustruje interesującą historią, która w prosty i jasny sposób obrazuje techniki sprzedaży, których naucza...

Autor udziela jasnych i poglądowych rad: jak wyznaczyć cele dla targów, w jaki sposób organizować i planować swój pobyt na targach, profesjonalnie komunikować się z potencjalnymi klientami, w jaki sposób skutecznie radzić sobie z...

Obojętnie, czy chodzi o znalezienie pracy, wychowanie dzieci czy inną aktywność, liczą się profesjonalizm, perfekcja i wiedza. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak ważnymi składnikami naszego sukcesu są pasja i charakter....

Sprzedaż i negocjacje nie są wiedzą tajemną lecz zbiorem umiejętności i technik, których poznanie zwiększa skuteczność prowadzących rozmowy. Publikacja powstała w oparciu o zawodowe doświadczenia autorów oraz badania....

Autorzy pokazują, jak prowadzić negocjacje i osiągnąć sukces rynkowy, zachowując partnerskie stosunki i ze współpracownikami, i z kontrahentami, a przy tym jak rozwijać poczucie własnej wartości i sensu wykonywanej pracy...

Książka przedstawia zasady prowadzenia i techniki sprzedaży. Autor jest jednym z najbardziej wpływowych ludzi w świecie sportu. Jego firma posiada 67 biur w 26 krajach i reprezentuje m. in. Wimbledon, Fundację Nobla i Komitet Olimpijski...

Blue book - odpowiadanie na zastrzeżenia i obiekcje - opis szkolenia.

Pierwsze prawo cybernetyki mówi, że systemy posiadające więcej możliwości wyboru zawsze kontrolują systemy posiadające mniej możliwości wyboru. Przecietni sprzedawcy mają 1-3 odpowiedzi do każdego z zastrzeżeń. Ich elastyczność działania jest porównywalna z elastycznością szyny tramwajowej. Aby odpowiadanie na zastrzeżenia w sprzedaży uczynić łatwym - potrzebujesz ich znacznie więcej.

JAK NIE ZAPOMNIEĆ JĘZYKA W GĘBIE

 

Czy powinieneś byś przygotowany?

NIE DAJ BOŻE TAKĄ ŚMIERĆ

Człowiek w stresie jest jak żaba w akwarium na dnie, którego leży mnóstwo much.
Żaba zdechnie z głodu, ponieważ ma ograniczoną percepcję - nie widzi much, które są jej pożywieniem, jeśli one się nie poruszają.
Człowiekowi łatwo percepcję ograniczyć.
Gdy jest w stresie nie dostrzega okazji do zrobienia interesu.

Człowiek w stresie jest jak żaba w akwarium na dnie, którego leży mnóstwo much. Żaba zdechnie z głodu, ponieważ ma ograniczoną percepcję - nie widzi much, które są jej pożywieniem, jeśli one się nie poruszają. Człowiekowi łatwo percepcję ograniczyć. Gdy jest w stresie nie dostrzega okazji do zrobienia interesu.

Na pewno znasz powiedzenia: "Zapomnieć języka w gębie??, "Mowę mu odjęło". Zazwyczaj "zapominamy własnego języka", gdy jesteśmy zaskoczeni, zestresowani nową sytuacją. Nie mieliśmy jeszcze okazji nauczyć się jak na nią najkorzystniej zareagować. Nie muszę dodawać, że jeśli często zdarza ci się taka sytuacja w sprzedaży to możesz sporo stracić.

Aby nie być zestresowanym musisz być przygotowany. Przygotowany tak, aby twoje odpowiedzi miały charakter automatyczny. Przy czym nie chodzi o to, aby każdemu klientowi mówić to samo w ten sam sposób. Chodzi raczej o to by wiedział i wyczuwał, co powinieneś powiedzieć. Abyś miał wiele odpowiedzi do wyboru na tą samą sytuację. Byś rozumiał kroki prowadzące do wyjścia z trudnych i różnorodnych kłopotów w rozmowie handlowej. Byś wiedział jak to zrobić niezauważenie, delikatnie, ale z siłą.

 

Lista odpowiedzi
Proponujemy Ci abyś stworzył listę odpowiedzi - "tekstów" na te sytuacje w sprzedaży, których najbardziej się obawiasz.

 

Przeciętni

SPRAWIEDLIWOŚĆ ZUPEŁNIE NIESPOŁECZNA

Pierwsze prawo cybernetyki mówi, że systemy posiadające więcej możliwości wyboru zawsze kontrolują systemy posiadające mniej możliwości wyboru.

Pierwsze prawo cybernetyki mówi, że systemy posiadające więcej możliwości wyboru zawsze kontrolują systemy posiadające mniej możliwości wyboru. Przecietni sprzedawcy mają 1-3 odpowiedzi do każdego z zastrzeżeń. Ich elastyczność działania jest porównywalna z elastycznością szyny tramwajowej.

Jeśli masz 1-3 odpowiedzi to nie będziesz zbyt oryginalny i przekonywujący. Jeśli klient ma kupić od ciebie to powinien postrzegać cię jako kogoś pozytywnie różniącego się od innych. Jeśli masz tylko 1-3 odpowiedzi nie będziesz potrafił wpływać na klienta niezauważenie, Twoje postępowanie zostanie rozpoznane i zdefiniowane przez klienta jako nudne, głupie i nachalne.

 

Wybitni

STRASZNA SPRZEDAŻOWA BROŃ

Wybitni handlowcy i negocjatorzy mają 15-20 różnych odpowiedzi do każdego z zastrzeżeń. Ich siła słownego "ognia" jest przygniatająca. Mogą wejść po nieudanej sprzedaży "przeciętniaka" do tego samego klienta i po 15 minutach wyjść z podpisanym kontraktem.

Handlowcy i negocjatorzy mają 15-20 różnych odpowiedzi. Oczywiście do każdego z zastrzeżeń. Ich siła słownego "ognia" jest przygniatająca. Mogą wejść po nieudanej sprzedaży "przeciętniaka" do tego samego klienta i po 15 minutach wyjść z podpisanym kontraktem.

Stwórz, więc obszerną listę i naucz się jej śpiewająco. Klient musi mieć poczucie, że zachowujesz się w sposób naturalny, niewystudiowany. Wówczas nie wzbudzisz oporu i uporasz się nawet z najtrudniejszymi sytuacjami w sprzedaży. Są firmy, dla których własne listy odpowiedzi zawierające kilkaset stron są tak cenne, że drukują je jasno niebieska czcionką na niewiele ciemniejszym niebieskim tle, aby uniemożliwić skopiowanie.

 

WNIOSEK

Po prostu musisz przygotować sobie listę takich odpowiedzi. Jak to zrobić? O tym jest to szkolenie.

 

Zapraszam Cię

 

ZASTRZEŻENIA I OBIEKCJE